loading...
Home Web Site
آخرین ارسال های انجمن
shayan بازدید : 43 چهارشنبه 26 مهر 1391 نظرات (0)

آیفون 5 در کنفرانس سالانه ی اپل در تاریخ 22 شهریور معرفی شد. آیفون 5 عضو جدید خانواده ی اپل و بدون شک مهمترین محصول شرکت اپل بعد از درگذشت استیو جابز است . آیفون کنونی نسل ششم از آیفون هایی است که از سال 2007 تا 2012 به بازار آمده. قصد داریم اطلاعاتی در مورد مشخصات آیفون 5 به شما ارائه دهیم.

apple new iphone 5

مشخصات آیفون 5

سی پی یو بکار رفته در آیفون 5

سی پی یو آیفون 5

از برترین ویژگی های آیفون 5 می توان به پردازنده آن اشاره کرد که قدرت بی نظیری دارد و از صفحه رتینا ۴ اینچی پشتیبانی می کند. پردازنده جدید آیفون با نام A6 به آی فون 5 قدرت و سرعت فوق العاده ای داده است. شما با ایفون 5 می توانید ساعتها کارهای پیچیده انجام دهید، بدون اینکه آیفون دچار افت سرعت شود. این پردازشگر بر اساس ARMv7 ساخته شده است, آن هم با یک گیگابایت رم. عملکرد سی پی یو و گرافیک در آیفون ۵ دو برابر شده است. همچنین اینبار شرکت Hynix تولید کننده حافظه داخلی آن می‌باشد. استفاده نکردن از قطعات شرکت سامسونگ در آیفون جدید مشهود است.

دوربین جدید isight آیفون 5

دوربین آیفون 5

طبق گزارشات دوربین 8 مگاپیکسلی iSight محبوب ترین دوربین جهان است و در آی فون 5 این دوربین بهبود یافته . دوربین جدید کاملا از نو طراحی شده  و حتی ۲۵ درصد هم کوچک تر از دوربین آیفون 4s است.دوربین جدید آیفون با نام iSight از یک سنسور ۸ مگاپیکسلی از نوع BackSide illumination استفاده می‌کند. لنز این دوربین از ۵ قطعه تشکیل شده است و ماکسیمم دیافراگم ۲.۴ را دارا می‌باشد. با اینکه لایه محافظ دوربین isight ایفون 5 شبیه به شیشه است ولی از جنس شیشه نیست. این لایه محافظ یک نوع کریستال یاقوت کبود است که در میان مواد شفاف، بعد از الماس بیشترین مقاومت و سختی را دارد. بدین معنی که خش و خراش به سطح محافظ لنز  نخواهد افتاد. از ویژگی های دوربین آیفون 5 میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

سیستم کاهش نویز در عکس ها
عملکرد بهتر در نور کم
فیلتر‌های هوشمند
قابلیت تشخیص همزمان ۱۰ چهره در یک تصویر
امکان گرفتن عکس های ثابت در حین فیلمبرداری
۴۰ درصد سرعت بیشتر در ذخیره عکس
سیستم به اشتراک‌گذاری مستقیم عکس
عکس پانوراما 28 مگاپیکسل
فیلمبرداری Full HD
سیستم ضد لرزش پیشرفته‌تر در حالت فیلمبرداری و عکسبرداری
دوربین جلویی HD با قابلیت تشخیص چهره با رزولوشن 720p و سیستم Backside Illumination
همراستایی لنزها به صورت دقیق
استفاده از لنز بسیار شفاف کروی شکل
بهبود پردازش تصویر با استفاده از ISP یا Image Signal Processing نسل جدید

صفحه نمایش رتینا 4اینچ آیفون 5

صفحه نمایش آیفون 5

دیگر ویژگی آیفون 5، بزرگتر شدن صفحه نمایش آن است. صفحه نمایش 4 اینچی Retina، جلوه خاصی به آی فون 5 داده است. رزولوشن این صفحه نمایش 640*1136 است و اشباع رنگ نیز ۴۴ درصد افزایش پیدا کرده است که قابلیت پخش فیلمهای Full HD را دارد.  استفاده از ایفون 5 با یک دست همانند گذشته آسان است. همچنین به دلیل نسبت تصویر 16:9 فیلم بدون نوار سیاه در بالا و پایین و به صورت Wide Screen نمایش داده خواهد شد. صفحه مربوط به لیست نرم‌افزارها نیز به جای 4 ردیف حالا 5 ردیف از آیکون‌ ها را نمایش می‌دهد. اپل در ابتدای کار نرم افزار های iwork خود را با رزولشون جدید سازگار کرده است و اعلام کرده که به زودی نرم افزار های قدیمی نیز برای کار با این صفحه آپدیت خواهند شد.

شارژر آیفون 5

آیفون ۵ دارای کانکتور جدیدی با نام  Lightning است که 80% کوچک تر، هوشمند تر و با دوام تر از کانکتور قبلی است. این کانکتور جدید برخلاف پورت ۳۰ سوزنی آیفون‌های قبلی تنها ۸ سوزن دارد.این پورت جهت ندارد و شما به هر صورتی می‌توانید آن را به موبایل متصل کنید. این پورت جهت ندارد و شما به هر صورتی می‌توانید آن را به موبایل متصل کنید.اپل اعلام کرد که تبدیل این پورت به پورت کلاسیک ۳۰ سوزنی به بازار عرصه خواهد کرد و نگرانی برای استفاده از ابزارهای گذشته وجود ندارد.

آی او اس 6 سیستم عامل آیفون 5

سیستم عامل آیفون 5

در آیفون 5 از آی او اس 6 استفاده شده، پیشرفته ترین سیستم عامل تلفن همراه با بیش از ۲۰۰ ویژگی جدید. نقشه های جدید طراحی شده توسط اپل با نقشه گوگل مپ جایگزین شده، پس بوک ، سیری با ویژگی های جدید شامل پشتیبانی از زبان های بیشتر، فیس تایم توسط 3g , ایمیل خوان جدید, قابلیت های جدید در تنظیمات تلفن و برقراری تماس , دسترسی آسان به نتایج مسابقات ورزشی، فهرست فیلم های سینمایی و رستوران ها  از جمله این موارد هستند.

بدنه جدید اپل آیفون 5

بدنه آیفون 5

بدنه آیفون 5 کاملا از شیشه و آلومینیوم ساخته شده است، به گفته اپل این موضوع برای اولین بار اتفاق افتاده و تا به حال هیچ شرکتی این کار را به این ظرافت انجام نداده است. این تلفن هوشمند نازک‌ترین موبایل شرکت اپل بوده است ,ضخامت آی فون 5 اپل ۷.۶ میلیمتر است و این ضخامت ۱۸ درصد از مدل های پیشین نازک تر است. وزن این محصول نیز ۱۱۲ گرم است که ۲۰ درصد نسبت به ۴s سبک تر است همچنین این آیفون ۲۲ درصد حجم کمتری نسبت به نسل قبل دارد.

سه میکروفون نیز در آیفون 5 تعبیه شده است, یکی در جلو٬ دیگری در پشت و پایین کار انتقال صدا را انجام میدهند. اسپیکر آی فون 5 نیز با تغییرات زیادی مواجه شده است و استفاده از سه آهن ربا که با حالت رمز آمیز کنار یکدیگر قرار گرفته اند قدرت این اسپیکر را بسیار زیاد کرده است .

بهتر شدن باتری آیفون 5

باتری آیفون 5

باتری با وجود تمامی‌ بهبودها و نازک تر شدن آیفون 5 به نسبت تغییری نکرده و باز هم عملکرد مثبت نسل قبل را تکرار کرده است. این باتری در  اینترنت 3G هشت ساعت، در اینترنت WiFi مدت ۱۰ ساعت، پخش ویدیو ۱۰ ساعت، پخش موزیک ۴۰ ساعت و در حالت استندبای 9 روز دوام خواهد آورد .

نانو سیمکارت برای آیفون 5

سیمکارت آیفون 5

فضای داخل موبایل از نظر سازندگان بسیار مهم شده و هر چقدر فضا را کوچکتر کنند، می توانند از فضای اضافی برای سایر ظرفیتها استفاده کنند. تغییر دیگری که در آیفون 5 صورت گرفته، پشتیبانی از سیم کارت نانو است. یعنی دیگر خبری از سیم کارت های معمولی و میکرو سیم کارت ها نیست. اپل استاندارد جدید سیم کارتهای نانو را در آیفون 5 بکار گرفته است. اپل پیشتر اولین کمپانی استفاده کننده از میکرو سیم کارت بود و حالا نیز اولین کمپانی استفاده کننده از نانوسیم کارت است . می توان با پانچ یا قیچی کردن سیم کارت های میکرو، به صورتی که چیپ آنها آسیب نبیند، به نانو سیم کارت تبدیل کرد.نانو سیم کارت 40 درصد کوچکتر از میکرو سیم کارتهای موجود در بازار است.
کارکردهای چیپ سیم کارتهای نانو بر اساس استانداردهای موجود ساخته شده و فقط تنها تفاوتی که دارد میزان فضای اشغال شده توسط سیم کارت درون موبایل است.بر اساس آمار و به خاطر ورود آیفون 5 شرکتهای ارائه دهنده سیم کارت دست به تولید انبوه نانو سیم کارت زده اند.(در ایران هنوزمعلوم نیست آیا مخابرات حرکتی برای ساخت سیم کارتهای نانو کرده یا خیر!

 


منبع: اپل سنتر 

برچسب ها اپل 5 , Iphone 5 , five ,
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 44
  • کل نظرات : 29
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 254
  • آی پی امروز : 13
  • آی پی دیروز : 10
  • بازدید امروز : 15
  • باردید دیروز : 14
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 29
  • بازدید ماه : 141
  • بازدید سال : 729
  • بازدید کلی : 58,361